Gruppträning

Boka gruppträning

Att träna i grupp är effektivt, roligt och inspirerande. Gruppträning har vi på Kungsgatan 79, centralt i Uppsala samt på Vattholmavägen.

Se våra bokningsregler här

Thaiboxning och PT Smallgroup
Dessa pass är endast tillgängliga om du uppgraderat ditt medlemskap. Vill du delta på dessa pass meddela personalen så hjälper dom dig.

Prova på
Om du har en vän/bekant som önskar prova på ett gruppass så väljer de vilket pass de vill delta på i schemat på hemsidan och bokar in sig genom att klicka på knappen PROVA.

Våra pass

FOCUS strong

FOCUS Strong är styrketräning med hantlar i din takt, musiken finns i bakgrunden men är inte en taktpinne! Du tränar styrka utan krav på tempo eller pulshöjning och du fokuserar på att bygga upp muskelmassa som gör dig starkare, stabilare och ger dig en högre ämnesomsättning. Teknik och övningsutförande är ett viktigt moment under detta pass och du kommer att utmanas till utveckling och progression, vilket i sin tur hjälper dig till en bra och stabil bål och en bättre hållning. Tips: Gärna barfotaskor eller barfota under träningen, för att få bättre kontakt med dina bålmuskler.

FOCUS Balance

FOCUS Balance är ett pass där du tränar bålstabilitet/core, balans, rörlighet och kroppskontroll i ett tempo du hinner med. Det kan vara allt från rörlighetsträning till långsamma styrkemoment. Syftet med passet är att det ska ge dig bättre hållning, balans och en smidigare kropp! Vi använder pilatesbollar, pinnar och egen kroppsvikt. Träna gärna barfota eller i strumpor.

FOCUS force

FOCUS Force är ett pass där du tränar allsidigt,med koordination, balans, styrka, och flås. Hög intensitet på träningen är det som genomsyrar passet . Passet kommer att se annorlunda ut från gång till gång oavsett vilken inspiratör du tränar med. Efter passet ska du känna dig helt slut eftersom syftet är att du ska ta ut dig så mycket du kan för dagen. Orkar du gå på fler pass efter Force passet kanske du ändå inte tog ut dig tillräckligt….

FOCUS Mindful

FOCUS Mindful försätter dig i ett efterlängtat lugn, en ro för själen och en vila för kroppen. Mindful är en 15 min lugn aktivitet fylld med medveten andning i vila. Vi vill härmed hjälpa dig att lättare ta dig tid för nedvarvning i en lugn och trygg miljö. Vi vill att du ska aktivera det parasympatiska nervsystemet(lugn och ro) istället för att oftast vara aktiv i det sympatiska nervsystemet(stressa, fly eller fäkta). Med enbart lite svagt ljus och ljud guidar vi dig till en lugnare stund. Då du kommer att sitta eller ligga ner och slappna av rekommenderar vi dig att ha en lite varmare tröja att dra på och kanske ett par sköna sockor.

Zumba fitness

Om du inte hört talas om ZUMBA ® så är det för det första annorlunda, roligt och effektivt! Det är lätt att lära sig och du förbättrar din kondition och förbränner kalorier! Vidare är ZUMBA Fitness ® en latinoinspirerad dansklass med både latinsk och internationell musik. ZUMBA Fitness ® kombinerar snabba och långsamma rytmer vilket involverar intervallträning med fettförbränning och styrka.

Strong by Zumba®

Strong by Zumba® är ett gruppträningsprogram som lättast kan beskrivas som en kombination av HIIT, egna kroppsviktsövningar, styrka och kondition – givetvis under ledning av musik! Musiken är, som i alla former av Zumba, en viktig del av passet. Rörelserna är synkroniserade med musiken och tempot ger passet en hög intensitet. Genom att använda sig av sin egen kroppsvikt, kommer man att få muskulär uthållighet, toning och definition, och givetvis den stora glädjen att träna tillsammans till härlig musik!

JALLABINA®

Jallabina® är en ny form av dansträning som blandar musik och dansstilar från Mellanöstern med modern musik och funktionella rörelser. Alla kan vara med i detta nya, lätta och roliga sätt att hålla igång. Jallabina workout främjar både ditt fysiska och känslomässiga välmående.

Spinning

Konditionsträning på cykel i grupp. Ett snabbt och effektivt sätt att förbättra sin kondition. Är det första gången så bör du vara där 10 minuter innan passet för att få cykeln inställd korrekt efter din längd.

Indoor walking

Stavgång inomhus.Enkel pulshöjande träning där du jobbar i intervaller och i olika positioner. Det är bara att följa inspiratörens instruktioner. Ett snabbt sätt att skaffa sig bättre kondition.

Piloxing

Om du blandar pilates, boxning och dans så får du Piloxing. Katja uppmuntrar dig hela vägen i ett 55 minuterspass varvat med stil, svett och skratt. Missa inte detta roliga sätt att röra sig till drivande musik.

Pilates

Joseph Pilates kallade sin träningsform Contrology – kroppskontroll och det handlar om bålstabilitetsträning. Du tränar koncentrerat på din egen nivå, för att hitta ditt Power House, dvs mage, rygg och bäckenbotten. Vi tränar i lugnt tempo och använder olika redskap och alltid kroppens egna: armar och ben! Tillsammans ger vi varandra energi och orkar litet till. Styrkeövningar som fokuserar på bålen. Vi arbetar koncentrerat på att stärka bålen samtidigt som armar, axlar och ben får sin beskärda del. Träningen sker med egen kroppsvikt i grupp på speciella mjuka mattor. Ibland kan redskap användas så som gummiband eller en så kallad pilatescirkel.

Soma Move

Vill du träna rörlighet och styrka, balans och kondition i ett och samma pass? Prova Soma Move! Här har du möjlighet att utmana dig på dina villkor i en dynamisk och följsam träningsform SOMA MOVE® är ett holistiskt sätt att träna som är atletiskt och samtidigt mjukt. Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av rörelsemönster där fokus är att arbeta med kroppen som en enhet i harmoni med andningen.

Easyline cirkel

Detta pass sker i gymet i vår styrketräningscirkel EasyLine. En instruktör leder passet och väljer ut vilka övningar som skall göras i och emellan styrkemaskinerna och anpassar tiden så att du får ett roligt, inspirerande pass tillsammans med andra.

Boxing

I detta pass tränar vi slag och sparkar från boxning och annan kampsport som mixas till en rolig träningsform som garanterat ger träningsvärk! Vi arbetar bland annat 2 och 2 med mitsar (slagkuddar) och handskar.

Yoga

Vi har flera olika sorters yoga, läs mer här >>