Gruppträning

Boka gruppträning

Att träna i grupp är effektivt, roligt och inspirerande. All gruppträning har vi på MyTraining Women, förutom MyTeamTraining som går på Stålgatan.

Se våra bokningsregler här

PT Smallgroup
Dessa pass är endast tillgängliga om du uppgraderat ditt medlemskap. Vill du delta på dessa pass meddela personalen så hjälper dom dig.

Prova på
Om du har en vän/bekant som önskar prova på ett gruppass så väljer de vilket pass de vill delta på i schemat på hemsidan och bokar in sig genom att klicka på knappen PROVA.

Onlineträning  Vi livesänder en del av våra populära pass direkt från gruppsalen så att du kan logga in hemifrån och delta om du inte har möjlighet att vara fysiskt på plats.

Våra pass

MyTeamTraining

Grund stenarna i konceptet MY TEAM TRAINING är glädje, styrka, rörlighet och kondition. Spelar ingen roll vilken erfarenhet du har inom träning innan, våra coacher tar dig hela vägen till framgång efter dina förutsättningar.  

Hur kan ett träningspass se ut? Coachen går igenom vad passet idag går ut på och vilken detalj som ligger i fokus för dagen. Ca 5-7 min gemensam uppvärmning. Ca 25 min teknik/progressions träning där coachen går runt och hjälper till. Tiden som är kvar ca 20-25 min fokuserar vi på kondition. Passet är 55 min och träningen baseras på funktionel-  styrka och rörlighet. 

Strong

Strong är styrketräning med hantlar i din takt, musiken finns i bakgrunden men är inte en taktpinne! Du tränar styrka utan krav på tempo eller pulshöjning och du fokuserar på att bygga upp muskelmassa som gör dig starkare, stabilare och ger dig en högre ämnesomsättning. Teknik och övningsutförande är ett viktigt moment under detta pass och du kommer att utmanas till utveckling och progression, vilket i sin tur hjälper dig till en bra och stabil bål och en bättre hållning. Tips: Gärna barfotaskor eller barfota under träningen, för att få bättre kontakt med dina bålmuskler.

Balance

Balance är ett pass där du tränar bålstabilitet/core, balans, rörlighet och kroppskontroll i ett tempo du hinner med. Det kan vara allt från rörlighetsträning till långsamma styrkemoment. Syftet med passet är att det ska ge dig bättre hållning, balans och en smidigare kropp! Vi använder pilatesbollar, pinnar och egen kroppsvikt. Träna gärna barfota eller i strumpor.

Force

Force är ett pass där du tränar allsidigt,med koordination, balans, styrka, och flås. Hög intensitet på träningen är det som genomsyrar passet . Passet kommer att se annorlunda ut från gång till gång oavsett vilken inspiratör du tränar med. Efter passet ska du känna dig helt slut eftersom syftet är att du ska ta ut dig så mycket du kan för dagen. Orkar du gå på fler pass efter Force passet kanske du ändå inte tog ut dig tillräckligt….

Core

Core är ett pass där du tränar bålstabilitet/core & rörlighet. Vi använder lättare redskap och egen kroppsvikt.

Tabata

Tabata är ett varierande och högintensivt pass som ökar din spänst, styrka, snabbhet, smidighet och explosivitet. Passet är intervallbaserat och varierar från gång till gång, men alltid med Tabatatema. En Tabataserie är alltid 20 sekunder intensivt jobb med 10 sekunders vila. Detta upprepas 8 gånger.

Cirkelfys

Tuffare kondition och styrkepass som tränar hela kroppen. Vi jobbar både med vikter och egen kroppsvikt.

Zumba fitness

Om du inte hört talas om ZUMBA ® så är det för det första annorlunda, roligt och effektivt! Det är lätt att lära sig och du förbättrar din kondition och förbränner kalorier! Vidare är ZUMBA Fitness ® en latinoinspirerad dansklass med både latinsk och internationell musik. ZUMBA Fitness ® kombinerar snabba och långsamma rytmer vilket involverar intervallträning med fettförbränning och styrka.

Spinning

Konditionsträning på cykel i grupp. Ett snabbt och effektivt sätt att förbättra sin kondition. Är det första gången så bör du vara där 10 minuter innan passet för att få cykeln inställd korrekt efter din längd.

Indoor walking

Stavgång inomhus.Enkel pulshöjande träning där du jobbar i intervaller och i olika positioner. Det är bara att följa inspiratörens instruktioner. Ett snabbt sätt att skaffa sig bättre kondition. Körs i kombination med spinningpassen.

Piloxing

Om du blandar pilates, boxning och dans så får du Piloxing. Katja uppmuntrar dig hela vägen i ett 55 minuterspass varvat med stil, svett och skratt. Missa inte detta roliga sätt att röra sig till drivande musik.

Pilates

Joseph Pilates kallade sin träningsform Contrology – kroppskontroll och det handlar om bålstabilitetsträning. Du tränar koncentrerat på din egen nivå, för att hitta ditt Power House, dvs mage, rygg och bäckenbotten. Vi tränar i lugnt tempo och använder olika redskap och alltid kroppens egna: armar och ben! Tillsammans ger vi varandra energi och orkar litet till. Styrkeövningar som fokuserar på bålen. Vi arbetar koncentrerat på att stärka bålen samtidigt som armar, axlar och ben får sin beskärda del. Träningen sker med egen kroppsvikt i grupp på speciella mjuka mattor. Ibland kan redskap användas så som gummiband eller en så kallad pilatescirkel.

Soma Move

Vill du träna rörlighet och styrka, balans och kondition i ett och samma pass? Prova Soma Move! Här har du möjlighet att utmana dig på dina villkor i en dynamisk och följsam träningsform SOMA MOVE® är ett holistiskt sätt att träna som är atletiskt och samtidigt mjukt. Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av rörelsemönster där fokus är att arbeta med kroppen som en enhet i harmoni med andningen.

Jallabina

JALLABINA® är ett förkoreograferad träningspass som blandar alla typer av Mellanösternmusik och dansstilar med träning.
Vi har samlat de bästa rörelserna från Mellanöstern-kulturen och utvecklat det till ett roligt, enkelt och effektivt träningspass för alla; erfarna dansare såväl som nybörjare kommer att njuta av.

Bollyx

BollyX är ett Bollywood-inspirerat dans-fitnessprogram som kombinerar dynamisk koreografi med den hetaste musiken från hela världen.

Core & Balance 

En blandning av bålstabilitet/core, balans, kroppskontroll & rörlighet. Vi använder lättare redskap och egen kroppsvikt.

 

Booty Core

I Booty fokuserar vi främst på träning för rumpa och ben. Core är ett pass där du tränar bålstabilitet/core & rörlighet. Vi använder band, vikter och egen kroppsvikt

 

Step & Styrka

En gruppträningsklass som många av oss känner igen! Här tar vi klassiska aerobicsteg på, över och runt en steplåda, som i slutändan sätts ihop till en hel koreografi. Styrkeövningar kommer läggas in mellan stepstegen. Mycket energi, glädje och kraft utlovas! Vi kombinerar cardio, koordination och styrka i ett fartfyllt och roligt träningspass.

 

TRX matta

Vi jobbar med styrka och kondition i TRX-band och på matta som varvas med övningar där vi använder hantlar och egen kroppsvikt.

Yoga

Vi har flera olika sorters yoga, läs mer här >>